Sunday, October 24, 2010

Ampunkan Dosaku....

Ya Allah.....

tabahkan la hati aku Ya Allah....
da termeterai perpisahan...tapi
aku masih tak dapat nak mengikis perasaan
cinta dan sayang aku terhadap dia Ya Allah......
besarnya dugaan yang Kau beri Ya Allah.....

aku cuba untuk melawan perasaan itu...namun
sekejap je....selebihnya aku terus merindui dia....
hancurnya hati aku semalam masih tak cukup untuk aku
melupakannya....

masih berbaki kasih sayang aku terhadap dia Ya Allah....
kalaulah dia pun merasai perkara yang sama...
permudahkan la urusan kami Ya Allah.....
keegoan yang aku tunjukkan semalam sebenarnya
disebabkan oleh api kemarahan yang diterajui syaitan
dalam diri aku Ya Allah....

benci aku pada dia masih tidak cukup untuk aku melupakan dia.....
aku tertanya2... betul kah apa yg aku rasa ini?
perlukah aku merasa begini?
sampai bila aku harus menanggung perasaan begini?
berbaloi kah untuk aku terus merasa begini?
adakah apa yang aku lalui saat ini bermakna masih ada harapan?

Ya Allah.....

ringankanlah beban yang aku lalui ini....
jikalau benar dia juga masih menyayangi aku...
lembutkan lah hatinya Ya Allah....
semaikan lah perasaan cinta yang mendalam terhadap
hubungan kami ini Ya Allah......

aku redha dengan ujianMu Ya Tuhanku....
akan tetapi,,, jiwa hamba Mu ini sangat merana.....
ujian yang Kau berikan sangat bermakna,, dan sekarang
tidak tertanggung rasanya aku sebagai hambaMu yang lemah
untuk terus menggalas dugaan dunia yang Engkau berikan ini Wahai Maha Pencinta....

ringankanlah beban yang aku lalui ini....
jikalau benar sudah tidak ada sayangnya untuk aku...
aku pasrah Ya Allah....aku terima....
tetapi aku mohon padaMu agar permudahkan lah
hati aku untuk melupakan dia Ya Allah....Tuhan Yang Mengetahui segalanya....

Amin Ya Rabbalalamin.....

No comments:

Post a Comment